PGGM is een coöperatieve pensioenuitvoeringsorganisatie zonder winstoogmerk. Ze bieden onze klanten pensioenbeheer, vermogensbeheer en bestuursadvisering. PGGM beheert de pensioenen van verschillende pensioenfondsen, de daarbij aangesloten werkgevers en hun werknemers.

Paid
Advertisements

Linkedin Ads

Analytics

Web analytics
Google analytics
Tagging 

Meetbaarheid
Dashboarding
Analyse gebruikersgedrag

Marketing
Consulting

Consulting

Case PGGM

  • Uitdaging
    Meer persoonlijke gesprekken bij leads met complexe uitdagingen
  • Oplossing
    Op basis van data de marketingstrategie van propositiemarketing, naar productmarketing verschoven
  • Kanalen
    SEO, SEA, E-mail, Marketing automation (Hubspot)
  • Resultaat
    Meer relevante traffic, meer leads, meer gesprekken

 

Achtergrond

Bij PGGM, een toonaangevende pensioenbeheerder, is de focus niet alleen op het bieden van een betaalbaar, goed, en duurzaam pensioen voor pensioenfondsen en hun deelnemers. Ze zetten zich ook in voor een leefbare wereld, gezond werken, en vitaal ouder worden. In deze context draait alles om groei en innovatie. Digitalic heeft hierbij samengewerkt met een speciale Corporate Startup-afdeling binnen PGGM om specifieke doelen te bereiken. Hierbij bood Digitalic een full-service growth marketing aanpak aan.

“Met Digitalic hadden we meteen een goede klik, ze zijn op de juiste momenten kritisch en ook gewoon tof om mee samen te werken.”

- Thijs van der Spil, directeur Humanex

Wat was de uitdaging?

Het innovatieprogramma gaf het team net dat beetje extra bewegingsruimte en flexibiliteit in vergelijking met andere delen van zo’n grote organisatie. Maar dat betekende ook dat ze een frisse benadering en een nieuwe strategie nodig hadden. PGGM verkoopt normaal gesproken misschien geen diensten, maar dit innovatieprogramma doet juist wél aan dienstverlening. En dat bracht een paar juridische uitdagingen met zich mee.

Digitalic speelde een belangrijke rol bij het ondersteunen van PGGM bij het navigeren door deze uitdagingen. Dit kwam vooral naar voren in de uitdaging om nieuwe technologische aspecten, zoals het toepassen van specifieke pixels, te onderzoeken en te implementeren.

Wat hebben we gedaan?

De samenwerking omvatte een Full-service growth marketing. Dat klinkt misschien wat formeel, maar het komt erop neer dat we als marketingbureau met hen nadenken over allerlei vragen, zoals:

  • Wie is hun doelgroep, en waar kunnen we die vinden?
  • Hoe kunnen we hen op een slimme manier bereiken, ondanks de beperkingen van een grote organisatie?
  • Hoe kunnen we hen helpen met specifieke juridische rompslomp?

Contact Leggen met de Doelgroep

PGGM was gewend om contact te leggen via e-mail. Maar helaas, dit team had slechts een beperkt aantal e-mailadressen van de doelgroep beschikbaar. De hoofdvraag hierbij was “Hoe kunnen we die mensen toch bereiken?”. Om deze vraag te beantwoorden hebben we verschillende experimenten uitgevoerd. Daaruit bleek dat LinkedIn een goed kanaal was om voor lage kosten een goede connectie met de doelgroep te maken.

 

Marketing Automation en Up- en Cross-Selling Realiseren

Er was maar een klein team, en veel producten konden via up- en cross-selling geautomatiseerd worden verkocht. Dit is helemaal geïntegreerd met Microsoft Dynamics.

Het realiseren van up- en cross-selling was een doel waar we specifieke targets voor hadden, maar dit stuk zat vast in het moeras van juridische rompslomp. Hier is een specifieke advertentie- en contentstrategie voor ontwikkeld, om te laten zien wat de voordelen waren van de verschillende pakketten. Dit zorgde voor een efficiënte up- en cross-sell.

environment - milieu

Wat was het resultaat?

De precieze resultaten van de samenwerking tussen Digitalic en PGGM zijn vertrouwelijk, maar wat we wel kunnen vertellen is dat PGGM tevreden de handen heeft geschud op een klus die geklaard is. De samenwerking heeft zeker goede resultaten opgeleverd en alle betrokkenen hebben veel kunnen leren.

Het laat zien dat de experimentele benadering van Digitalic goed werkte. Deze case geeft een kijkje in hoe flexibiliteit en innovatie samenkomen om de grootste uitdagingen in de onlinemarketingsector aan te pakken, zonder al te veel poespas.

“De samenwerking heeft zeker goede resultaten opgeleverd en alle betrokkenen hebben veel kunnen leren"

Ook een keertje sparren over jouw mogelijkheden?

We staan altijd klaar voor een open gesprek! Waar liggen jouw marketing uitdagingen en mogelijkheden? 

Lees meer over onze andere klanten!

Meer weten over onze werkzaamheden? Bekijk wat we allemaal doen voor onze andere klanten en lees de cases!